Kategorie bloga
Posortuj informacje publikowane przez Bostonsofa na działy, które mogą Cię szczególnie zainteresować. Wybierz jedną z poniższych kategorii!
Polub nas na Facebooku!
 

Chcesz DARMOWĄ DOSTAWĘ
na wszystkie preparaty?
Kliknij LUBIĘ TO!
a prześlemy Ci kod rabatowy!

Reklamowe inspiracje fotelami relax 0
Reklamowe inspiracje fotelami relax

Reklamowe inspiracje fotelami relax

W Polsce niedostatecznie znane, na Zachodzie czy w Azji stanowią swoistą kwintesencję domowego wypoczynku. Mowa oczywiście o fotelach relax (recliner), które doczekały się licznych nawiązań w kulturze masowej. Utożsamiane z ergonomią, wygodą, luksusem, stają się nieodłącznym elementem domu, kreując przestrzeń sprzyjającą oderwaniu się od bieżących, przytłaczających spraw i obowiązków. Zobaczcie, jak w filmach reklamowych zostały wykorzystane fotele relax!

5.

Pierwszy film stanowi jeden z ośmiu spotów poświęconych Weight Watchers. Korzenie firmy sięgają lat 60. ub. wieku, kiedy to pomysłodawczyni rozwijania idei zdrowego stylu życia, Jean Nidetch, zaczęła spraszać przyjaciół do swojego salonu w Nowym Jorku, by porozmawiać z nimi o najskuteczniejszych sposobach na schudnięcie. Idea pani Nidetch była na tyle inspirująca, że dzisiaj w programach Weight Watchers zrzuca wagę miliony osób na całym świecie, a jej markę reklamuje sama Oprah Winfrey. Ale dlaczego szczupłych szczęśliwców nie ma być więcej?

Ideą Maricor/Maricar, twórców filmu dla oddziału WW z Nowej Zelandii i Australii, było pokazanie odbiorcom, że istnieje prosty, nie wymagający większego wysiłku sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Twórcy wykorzystali technikę animacji poklatkowej wplecionej w typowe sceny z życia osób walczących z nadwagą, jak ćwiczenia, gotowanie, ważenie się czy walka z pokusą zjedzenia smakołyku. Zobacz, jak w materiale promocyjnym amerykańskiej firmy został wykorzystany fotel relax? Czy takie ćwiczenia nie zachęciłyby cię do skorzystania z oferty Strażników Wagi?

Smart Made Simple: Excercise Ability- Weight Watchers from MaricorMaricar on Vimeo.

4.

Temu filmowi stawiamy poprzeczkę bardzo wysoko. Został bowiem nakręcony przez firmę STALKR, amerykańskiego potentata wśród kreatywnych rozwiązań content marketingowych, który zrzesza bardzo pomysłowych twórców. STALKR powstał w 2008 roku, debiutując kampanią reklamową dla Nike ("Courage") opracowaną na potrzeby Igrzysk Olimpijskich w Pekinie z hasłem: "Everything You Need Is Already Inside". W minutowym materiale, w którym heroiczne zmagania sportowców przeplatane są ujęciami z ważnych wydarzeń historycznych i ekscesów świata zwierząt, materiale, który pokazuje przekraczanie granic i towarzyszące mu niepowodzenia, dynamika klatek jest tak szybka jak synaptyczny błysk dopaminy wiążący ze sobą neurony. Co ciekawe, materiał kończy bieg Oscara Pistoriusa, który speuntowany jest sloganem "Just Do It" (co za ironia losu). STALKR pracował później m.in. dla Visy, Google'a, Cisco, Intela, Samsunga, MTV, Facebooka czy Adidasa, dla każdej z nich opowiadając angażujące historie.

Tak dotarliśmy do filmu wykoncypowanego dla Radioshack, w którym występuje motyw fotela relax. Powiedzieć o Radioshack, że sprzedaje sprzęt RTV dla domowych rozwiązań to tyle, co powiedzieć, że Mick Jagger był wokalistą rockowym. Nie miejsce jednak, by przedstawiać tu trudną historię firmy założonej w 1921 roku w Bostonie przez braci Deutschmann, która stała się międzynarodową korporacją i działała ze zmiennym szczęściem. Można jedynie jako ciekawostkę podać, że w 1977 roku jako jeden z pierwszych producentów na świecie Radiohead wprowadził na rynek komputer osobisty (TRS-80), którego bezpośrednimi konkurentami były Commodore czy Apple. Aktualnie firma urzeka młode pokolenie swoją submarką brandowaną przez Nicka Cannona, rapera i producenta muzycznego, który w grudniu 2014 roku złożył pozew o rozwód z Mariah Carey. Obejrzyj film i powiedz, czy elektronika w domu może być jeszcze bardziej przyjazna? A teraz przekonaj do zakupu swoją drugą połowę!

Radioshack "Recliner" from STALKR on Vimeo.

3.

Obecna propozycja przedstawia najbardziej spektakularny fotel relax, jaki kiedykolwiek widzieliśmy. Ale od początku! Tapicerka stylizowana na letni kamuflaż myśliwski, górne reflektory, klaksony, joystick kierowania, a nade wszystko szafka na przekąski i miejsce na butelkę coli oraz pilota TV - to wszystko mogło powstać tylko w amerykańskich głowach, a później być zrealizowane i z powodzeniem sprzedawane wśród amerykańskiego społeczeństwa! Żeby nie gmatwać, fotel nie jest dostępny w sprzedaży, ale promuje pewien… dokument komediowy a la reality-TV emitowany w USA. Mowa o produkcji "My Big Redneck Vacation" okraszanej muzyką country, gdzie ukazano perypetie rodziny Clampet z Luizjany, odwiedzającej nieznane miejsca i doświadczającej nowych sposobów życia i wartości. Jak podkręcić oglądalność kolejnego, trzeciego już sezonu? Producenci serialu okazali się nadzwyczaj sprytni, wynajmując agencję Carrot Cerative, która przygotowała ten unikat. Czy masz ochotę na przejażdżkę takim fotelem relax?

Carrot Presents: CMT's My Big Redneck Recliner from Carrot on Vimeo.

2.

Czy można bardziej dosadnie przedstawić różnicę między fotelem relax a zwyczajnym krzesłem? Wydaje się, że nie. Takiego zdania są z pewnością twórcy reklamy z agencji o światowym zasięgu o nazwie SAATCHI & SAATCHI, którzy przy pomocy producentów filmowych z Crazy few Films wyczarowali żywy, kolorowy obraz wyjęty niczym z indyjskiej kuchni. Zdaje się, że pomalowali go barwami przypraw, żółtcią asafetydy i kurkumy, zielenią kolendry i kardamonu czy czerwienią szafranu. Ona piękna i zrelaksowana, on figlarny i niespokojny. Który mebel wygra ten odwieczny damsko-męski pojedynek?

Pepperfry – Don’t Wait for Diwali – Recliner from Crazyfewfilms on Vimeo.

1.

Nudne codzienne doświadczenia w oglądaniu telewizji stają się pretekstem do rozbudzenia ukrytych dotąd pokładów kreatywności, sygnalizujących chęć zmiany dotychczasowych nawyków. Te naprowadzają partnerkę na bezkonkurencyjną alternatywę w postaci niezapomnianych, luksusowych przeżyć w Golden Village, kompleksie kinowym singapurskiej sieci. Taka prosta fabuła zawiera w sobie kwintesencję przekazu reklamowego, obiecuje bowiem łatwą, przyjemną i luksusową rozrywkę, przełamując nudę i monotonię związku. Zakraszana wschodnią perfekcją panowania nad ciałem, jaka uwidacznia się choćby w ćwiczeniach qigong czy sztuce walki Wing Chun, doskonale znanej z filmów o Yip Manie, akcja spotu zawiązuje się na fotelach relax sterowanych automatycznie. Szczęście jest naprawdę blisko!

GV Gold Class - The Recliner from Offset on Vimeo.

Takim sposobem dobrnęliśmy do końca naszej podróży po inspiracji fotelami relax w reklamie. Posłużyły one do gloryfikacji zdrowego trybu życia, zintegrowanych systemów domowej elektroniki, serialu dokumentalnego, samych siebie czy sieci kompleksów kinowych. Starały się pokazać, że lepsze życie jest w zasięgu ręki, prostsze i bardziej komfortowe. Który spot najbardziej ci się spodobał? Co jeszcze mogłyby zareklamować fotele relax?

Komentarze do wpisu (0)

do góry
{nocache:4d68d0b9325f4488d8492797472d2ad0#0}
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony

CA Raty
Sklep internetowy Shoper.pl