Bostonsofa - kontakt

INFOLINIA Sklep internetowy
+48 664 177 110
+48 506 895 006
zamowienia@bostonsofa.pl


Salon Bostonsofa Janki
Aleja Krakowska 30
05-090 Janki k. Warszawy

tel. +48 22 720 11 10
kom. +48 664 177 333

janki@bostonsofa.pl

pon-pt 1100- 1900
sobota 1000- 1500
niedziela* 1000- 1500


Salon Bostonsofa Warszawa
CH JUPITER
ul. Towarowa 22
00-869 Warszawa

tel. +48 662 334 644

jupiter@bostonsofa.pl

pon-sob 1000- 2000
niedziela* 1000- 1700


Magazyn Rzeszów
ul. Wspólna 2
35-205 Rzeszów

tel. +48 735 976 966
magazyn@bostonsofa.pl


Właściwa pozycja podczas relaksu. Meble dbające o twój kręgosłup. 0
Właściwa pozycja podczas relaksu. Meble dbające o twój kręgosłup.

Każdego ranka chcielibyśmy się budzić wyspani i wypoczęci, niestety coraz częściej ból kręgosłupa utrudnia nam codzienne funkcjonowanie. Tak jak kiedyś problemy z kręgosłupem były raczej domeną osób starszych, tak dziś zmagają się z nimi coraz młodsi pacjenci. Główny powody? Praca w trybie siedzącym, brak aktywności fizycznej i mało czasu na zdrowy wypoczynek – śmiało można stwierdzić, że są to dolegliwości XXI wieku. Gdy nasz kręgosłup ma zbyt mało wypoczynku, zaczyna wołać o ratunek, problem w tym, że nie wszystko, co my uznajemy za zdrowe, jest odpowiednie dla naszego organizmu i ciała. W tym wypadku istotne jest to, w jakiej pozycji zasypiamy. Właściwa pozycja podczas relaksu jest kluczowa dla dobrego samopoczucia na kolejny dzień. Najlepiej zasypiać zatem na brzuchu, prawym, czy lewym boku? Okazuje się, że najzdrowszym sposobem jest spanie na plecach. To właśnie w tej pozycji nie kładzie się nacisku na narządy wewnętrzne, a mięśnie i stawy najlepiej odpoczywają. Należy pod różnymi względami dbać o kręgosłup, aby utrzymać go jak najdłużej w doskonałej formie.

Dbanie o kręgosłup to podstawa

Wspomniana pozycja na plecach nie jest jedyną opcją wskazaną dla zdrowia kręgosłupa. Wśród preferowanych opcji mówi się jeszcze m.in. o ukłonie japońskim. Tu należy zacząć od klęku podpartego, następnie należy odchylić się w kierunku pięt i nie odrywając od nich pośladków, wykonać skłon w możliwie maksymalnym zakresie. Dbanie o kręgosłup to nie tylko pozycja podczas relaksu, ale i odpowiednia postawa np. podczas jazdy samochodem. Po pierwsze oparcie powinno być wyprostowane w taki sposób, aby tułów znajdował się w pozycji pionowej, a plecy dosunięte do oparcia. Zagłówek dopasowany do wysokości szczytu głowy. Aby kierowca mógł swobodnie ułożyć nadgarstki na szczycie kierownicy (bez odrywania pleców od oparcia), ręce powinien mieć lekko ugięte w łokciach. W przypadku ułożenia nóg przy wciśniętym pedale sprzęgła lewa noga powinna być delikatnie zgięta w kolanie. W przypadku siedzącego trybu pracy pamiętajmy chociaż o minimalnym wygospodarowaniu czasu na delikatne rozciągnięcie.

Ergonomiczne meble – co warto wiedzieć?

Spięte ciało nie może prawidłowo funkcjonować. Na szczęście coraz więcej pracodawców zdaje sobie z tego sprawę, dlatego wyposaża stanowiska pracy w ergonomiczne meble. Krzesło dbające o prawidłową ergonomię ciała to gwarancja zdrowego wypoczynku nawet w przypadku minimum ośmiogodzinnego systemu pracy. Odpowiednie krzesło powoduje, że kręgosłup nie ulega niepotrzebnym napięciom. Ponadto regulowana wysokość umożliwia dostosowanie go do wzrostu. Ergonomiczne krzesło dobrej jakości odciąża kręgosłup w odcinku szyjnym. W przypadku ergonomicznych biurek, te również posiadają regulowaną wysokość. Wiele z nich ma zamontowane przegrody w postaci ścianek, co jest doskonałym rozwiązaniem przy dużej ilości stanowisk pracy - można w prosty sposób wygenerować własną przestrzeń. Same ścianki często służą również jako miejsce zawieszania ważnych informacji. O ergonomicznych meblach warto pomyśleć także m.in. w przypadku dzieci, u których właściwe kształtowanie kręgosłupa ma decydujący wpływ na ich postawę w przyszłości.

Relaks dla kręgosłupa – zacznij działać od dziś

Powyższe działania to wybrane sposoby na dbanie o nasz kręgosłup i odprężenie po ciężkim dniu. Jest to profilaktyka, którą im wcześniej wdrożymy w nasze życie, tym bardziej zmniejszymy ryzyko groźnych dla zdrowia powikłań. O tym, że regularne bóle kręgosłupa dotykają coraz młodszych, już wspomnieliśmy, natomiast w przypadku dzieci i młodzieży sytuacja wydaje się coraz bardziej dramatyczna. Wielogodzinne spędzanie czasu przed urządzeniami elektronicznymi są dla nich najprostszą drogą do generowania wad postawy, w tym nawet do skoliozy. Właściwa pozycja podczas relaksu w tym wypadku nie wystarczy – należy też wdrożyć w codzienność odpowiednią ilość zdrowego ruchu czy właściwą dietę. Co robić, gdy się pojawią już dolegliwości bólowe? Sprawdzonym rozwiązaniem jest przyjęcie pozycji krzesełkowej, czyli uniesienia nóg pod kątem 90 stopni. Minimalizując uciski na dyski i korzenie nerwowe, przynosi ukojenie bólu. Należy także skontaktować się ze specjalistą.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony

Sklep internetowy Shoper Premium